Amaran: Notes to be noted!

Assalam....selamat membaca tapi ada beberapa concern utk diingatkan pada semua..

>>>>Bagi semua yang mengenali pemilik blog nih,segala yang saya curahkan dalam semua karya dan cerita adalah untuk pengajaran sahaja.segala yang diadaptasikan dari kisah hidup saya sendiri adalah tidak ada kena mengena dgn semua org lain yang ada dalam hidup saya.

>>>>Saya harap sgttt saya sebagai tanah di blog ini tak dicomparekan dgn saya yang berada di luar.

>>>>Segala luahan dan curahan perasaan saya(termasuk yang saya selitkan dlm cerpen) di blog nih adalah private dan tidak boleh dibawa keluar melainkan komen di blog ni sahaja..

>>>>Segala komen biarlah disertakan nickname dan bukan anonymous namun tiada paksaan dikenakan.

>>>>Boleh share posts saya di medium lain dgn syarat saya masih lagi diauthorized sbg pemilik post.

>>>>Selamat membaca dan mengambil ibrah dari post2 yang bermanfaat...maafkan segala salah silap..jzkk

Imanku sedang jatuh.....

Friday, 12 February 2010

Bismillah....

-Liddam'tu ghollin:kerana air mata itu mahal....

''Segala sesuatu yg ada di muka bumi ini pasti ada timbangan dan takaran kecuali air mata,kerana satu titis darinya dapat memadamkan lautan api neraka.''
(imam jaafar:hadis 14)

Salman al-farisi berkata,''sahabat2ku menangis kerana 3 perkara:1)kerana berpisah dgn rasullullah.2)kerana takut melihat seorg yg perkasa ketika malaikat izrael mencabut nyawanya.3)kerana risau dan tidak tahu sama ada akan ditempatkan ke syurga atau neraka.

Bukan hidup namanya kalau x dihinggapi masalah...namun,saya x pernah terfikir yg sye akan diuji dgn byk perkara serentak....tabah sangatkah diri ini untuk diuji sebegini byk...hinggakan hilang cinta dan kasih sygku untuk org lain...hingga tgn ini teragak-agak untuk menaip di sini...dan hampir aku kembali ke zaman diriku yg dahulu...Saya mmg sgt ssh hati sekarang...sgt x selesa dgn kehidupan saya dan masalah yg terpaksa dihadapi..sering tertanya-tanya pada diri sendiri apakah rancangan-Nya untuk diri ini...Saya x ingin menangis kerana perkara2 sebegini...saya mengharapkan air mata ini menitis kerana Allah...ku harapkan air mata yg turun di pipi ini dapat memadamkan api neraka itu..

''Tetapi boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu padahal ia baik bagimu dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu,padahal itu tidak baik bagimu.Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.''
(2:216)

''Dan janganlah kamu merasa lemah dan bersedih hati kerana kamu paling tinggi darjatnya jika kamu org yg beriman.'' (3:139)

Barulah saya tersedar...susah hati yg sya rasakan sekarang mungkin disebabkn kurangnya iman di hati ini..baru saya sedar apa yg sye lakukan untuk menghilangkan kesedihan bukanlah dgn sujud pada Allah....terima kasih teman sebab menyedarkan saya....(^^,)

Dan satu2nya perkara yg menyebabkan blogger ini sdg cuba menulis kembali ialah pesanan dari seorg pembaca saya yg juga teman persekolahan....satu lirik lagu yg menyebabkan saya kembali sedar apa tujuannya saya berada di muka bumi ini...

Nahnu syababul islam...
fi kulli wakti wazamman...
nabzullul juhdana lilislam...

Terima kasih sekali lagi....saya harap kesedarn ini masih belum terlewat...

''Kemudian setelah itu hatimu menjadi keras,sehingga menjadi batu bahkan lebih keras.Padahal dari batu2 itu ada sungai2 yg memancar darinya.Ada pula yg terbelah lalu keluarlah air mata darinya.Dan ada pula yg meluncur jatuh kerana takut kepada Allah.'' (2:74)

Kerana tidak mahu hati ini menjadi lbh keras dari batu...saya tahu apa yg sye perlu buat...saya tahu duduk bukan caranya...Diri ini perlu berdiri kembali untuk menguatkan iman kembali.. terima kasih pada yg sudi menjadi tulang belakang saya...

Dan saya ucapkan terima kasih pada seseorg atas tafsiran matang yg dikongsi...terima kasih kerana beritau saya org yg bertindak matang ialah org yg sentiasa mmbaiki diri sendiri dan menerima kritikan org...dan semoga masalah yg sye hadapi sekarg ini menjadi ingatn dan teladan buat sye di masa kan dtg...

-ya'tika kullin ghaddin bima fih:hari esok akan mendatangimu dgn segala sesuatu yg ada padanya...

''Mudah-mudahan Allah menimbulkan kasih syg di antara kamu dgn org2 yg pernah kamu musuhi di antara mereka.Allah maha kuasa.Dan Allah maha pengampun,maha penyayang.'' (60:7)

sayang fillah...

1 comments:

Anonymous said...

Subhanallah..Semoga Allah menetapkan hati Cik Tanah di jalan yang diredhai-Nya. InsyaAllah Allah bersama orang-orang yang sentiasa ingin mencari keredhaan-Nya. Bersyukurlah di atas dugaan yang Allah turunkan,mungkin dengan cara itu kita akan lebih mendekatkan diri kepada Allah. Wallahualam. Teruskan menulis InsyaAllah kisah-kisah anda mungkin boleh memberi pngajaran pada orang lain. Itupun salah satu dari cara untuk kita menyumbang untuk Islam. Wallahuam..

Post a Comment

~~~TanaH~~~

~~~TanaH~~~
-kerana Logam asalnya Tanah-

Aminkan doa ini..

Ya Allah,



Sesungguhnya Engkau mengetahui hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta padaMu,telah bettemu dalam taat padaMu,telah bersatu dalam dakwah padaMu,telah berpadu dalam membela syariatMu,Kekalkanlah Ya Allah ikatannya.



Tunjukilah jalan-jalanNya.



Penuhilah hati-hati tersebut dgn cahayaMu yg x pernah kunjung malap.



Lapangkanlah dada-dada kami dgn limpahan iman kepadaMu dan indahnya bertawakal kepadaMu.



Hidupkanlah yaAllah,hati ini dgn makrifat kepadaMu.



Ya Allah,sekiranya Engkau mentakdirkan mati kepada kami,maka matikanlah kami dalam golongan para syuhada yg berjuang di jalanMu.



Engkaulah sebaik-baik pelindung dan sebaik-baik penolong.



Kabulkanlah ya Allah.Dan sampaikanlah salam kepada junjungan nabi kami,Muhammad saw kepada keluarga,para sahabatnya dan juga sampaikanlah salam.

There was an error in this gadget