Amaran: Notes to be noted!

Assalam....selamat membaca tapi ada beberapa concern utk diingatkan pada semua..

>>>>Bagi semua yang mengenali pemilik blog nih,segala yang saya curahkan dalam semua karya dan cerita adalah untuk pengajaran sahaja.segala yang diadaptasikan dari kisah hidup saya sendiri adalah tidak ada kena mengena dgn semua org lain yang ada dalam hidup saya.

>>>>Saya harap sgttt saya sebagai tanah di blog ini tak dicomparekan dgn saya yang berada di luar.

>>>>Segala luahan dan curahan perasaan saya(termasuk yang saya selitkan dlm cerpen) di blog nih adalah private dan tidak boleh dibawa keluar melainkan komen di blog ni sahaja..

>>>>Segala komen biarlah disertakan nickname dan bukan anonymous namun tiada paksaan dikenakan.

>>>>Boleh share posts saya di medium lain dgn syarat saya masih lagi diauthorized sbg pemilik post.

>>>>Selamat membaca dan mengambil ibrah dari post2 yang bermanfaat...maafkan segala salah silap..jzkk

Backspace...

Saturday 1 January 2011

Bismillah...
salam..

wa......dah dua minggu..tapi cerpen 'overdose' saya tak siap lagi...camne ni..kalau lama2 nanti lapuk la...tapi nak tulis,masa memang jeles habis..plus penggunaan laptop yang terhad..tu pun saya curi2 masa lebih2 sikit 2,3 hari ni...hehe...

Saya dah start tanamkan dalam diri saya satu kata-kata yang pernah diucapkan pada saya..

"Yang sedikit pernah mengalahkan yang ramai.."

Cerita pasal perang badar...313 org yang tak expect pun nak berperang alih2 kena berperang dgn 1000 orang musuh..without preparation..dan akhirnya menang..

so..it is possible to happen again..kat birm..i.Allah...x kisah pun apa yang mendatang..kami tau apa yang kami boleh buat dan Allah tau apa yang Dia rancang...entah..saya pun tak tau status saya apa sebenarnya..tapi saya tau saya tak boleh mengelak sebab saya dah ditambat kuat2..huhu..tapi kata seorang ustaz..tarbiyyah membina karakter bukan reputasi..so..dont care about status lah kan...

Aha..saya ngaku je saya byk x puas hati..kdg2 persoalkan apa yang org lain dpt..without realizing org lain pun ada persoalkan apa yang saya dapat..isy.. x zuhud betul..

ya Allah...cik tanah syg...awak memang byk masalah dengan Allah sekarang...betullah kata kakak-kakak ku di sana..saya ni memang malas nak muhasabah diri..sebab tu lah nak suh berubah pun payah..ade je bangkangan..hahaha...bila duk sorang2 malu lak fikir balik...childish betul..mungkin sebab overdose sgt nih..adui3x..


Overdose..haha..tido pun sama2..
baiklah...lepas ni kena konsisten dalam tarbiyyah..x nak ngada-ngada and manja lagi..tutup je mata kalau tak tahan sgt...pergilah bermanja dengan Allah..kalau overdose dengan Allah lahirlah amalan seorang kekasih kan..ha..tu yang kita mau...*wink*...overdose dgn manusia nanti jadilah cam hari tu..masa silam yang x nak ingat lagi..and x nak berulang lagi..trauma pulak..hahaha...

berbalik pada slogan saya tuh..hmm..kami2 kat sini tak boleh disamakan dengan yang dalam perang badar tu..sebab kami ada masa untuk buat preparation...diorang takde.mereka berperang hanya berdasarkan keimanan yang kukuh pada Allah semata-mata...tapi diorang menang jugak...

so..it is really not possible for smaller group to win against larger group..graf iman kena naik ke atas..intensity ilmu kena at higher peak...macam2 lagi...inilah masanya kami bangkit kembali setelah jatuh banyak kali i.Allah...
Sabda Rasulullah saw,
"Berlaku zuhudlah engkau di dunia nescaya englau dicintai Allah,berlaku zuhudlah engkau dengan apa yang ada di tangan manusia,nescaya engkau dicintai manusia.."
(H.R Ibnu Majah)



mengharap thiqah diri
hanya pd Allah semata-mata
tiada dua





Yang berdebar untuk 6 hari akan dtg..
depan laptop
12:37 a.m

2 comments:

Hamba said...

sy pun rasa teroverdose (smpi mabuk2) dgn kebasahan ukhuwah.haha.
Yup.bila muhasabah balik,rasa malu dgn diri sendiri.
Go adik SIRAJ :) TAKE CARE <3

tanah said...

take cre too kak su siraj yang disayangi fillah..semoga kita terus thabat di jalan ini tanpa kethiqahan yang melampau pd manusia..

Post a Comment

~~~TanaH~~~

~~~TanaH~~~
-kerana Logam asalnya Tanah-

Aminkan doa ini..

Ya Allah,



Sesungguhnya Engkau mengetahui hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta padaMu,telah bettemu dalam taat padaMu,telah bersatu dalam dakwah padaMu,telah berpadu dalam membela syariatMu,Kekalkanlah Ya Allah ikatannya.



Tunjukilah jalan-jalanNya.



Penuhilah hati-hati tersebut dgn cahayaMu yg x pernah kunjung malap.



Lapangkanlah dada-dada kami dgn limpahan iman kepadaMu dan indahnya bertawakal kepadaMu.



Hidupkanlah yaAllah,hati ini dgn makrifat kepadaMu.



Ya Allah,sekiranya Engkau mentakdirkan mati kepada kami,maka matikanlah kami dalam golongan para syuhada yg berjuang di jalanMu.



Engkaulah sebaik-baik pelindung dan sebaik-baik penolong.



Kabulkanlah ya Allah.Dan sampaikanlah salam kepada junjungan nabi kami,Muhammad saw kepada keluarga,para sahabatnya dan juga sampaikanlah salam.