Amaran: Notes to be noted!

Assalam....selamat membaca tapi ada beberapa concern utk diingatkan pada semua..

>>>>Bagi semua yang mengenali pemilik blog nih,segala yang saya curahkan dalam semua karya dan cerita adalah untuk pengajaran sahaja.segala yang diadaptasikan dari kisah hidup saya sendiri adalah tidak ada kena mengena dgn semua org lain yang ada dalam hidup saya.

>>>>Saya harap sgttt saya sebagai tanah di blog ini tak dicomparekan dgn saya yang berada di luar.

>>>>Segala luahan dan curahan perasaan saya(termasuk yang saya selitkan dlm cerpen) di blog nih adalah private dan tidak boleh dibawa keluar melainkan komen di blog ni sahaja..

>>>>Segala komen biarlah disertakan nickname dan bukan anonymous namun tiada paksaan dikenakan.

>>>>Boleh share posts saya di medium lain dgn syarat saya masih lagi diauthorized sbg pemilik post.

>>>>Selamat membaca dan mengambil ibrah dari post2 yang bermanfaat...maafkan segala salah silap..jzkk

-Hati ini menangis~~~

Sunday 24 October 2010

Bismillah..
Salam...


Minggu nih memang mencabar...Sangat sakit..terseksa..dan menguji sepenuh kesabaran yang ada..


"Dan sesungguhnya Dialah yang menjadikan orang tertawa dan menangis.." (53:43)





Ayat ni ayat tadabbur masa usrah tadi..


Bukan senang nak menguatkan hati..
bukan senang menghapus air mata..
bukan senang hidup tanpa sokongan dia...


Episod panjang sangat bila start rasa useless bila x dpt uruskan *** ke Oxford dgn cepat..kena tunggu sampai 3 hari..sampai babitkan mas'ulah yang sudah sedia pening.Rasa hopeless..ye la..benda senang pun nak mintak tolong org lain...bila dah settle and bentangkan pada malam terakhir ada pulak yang bangkang and mintak tukar tentatif..Allah,tak tau apa tarbiyah yang Engkau hendak berikan...tapi rasa cam nak nangis bila kenangkan balik saat-saat nak setelkan ***...Rasa sakit sbb tentatif tu dah tersiar kat YG beberapa hari sebelum tu..kenapa x bgtau benda tu awal-awal...bukan saya tak puas hati..saya dah cukup berlapang dada...saya cuma sedih sbb tak dapat puaskan hati semua orang yang terlibat..kesian teammates...Tambah lagi bila takde orang backup..org yang saya harap dpt backup pun x bersuara..hanya seorang sister yang sama-sama tolong setelkan benda tu support kami sedikit.


Bila tiba harinya dugaan Allah datang lagi...macam-macam masalah berlaku...saya rasa x boleh diharap..Patutlah org ckp saya ni tak layak lagi berada d sini..x layak lagi bekerja..Semua orang macam x puas hati..pandang slack....Tambah lag dengan masalah hati dan perasaan bila diignore orang yang saya sayang.Mungkin itu masalah kecil bagi dia..Mungkin ada sebabnya dia buat macam tu...tapi untuk saya yang dah hadapi macam-macam perkara minggu ni terutamanya hari penting tu..saya perlukan dia...saya harap dia at least akan cakap.."thats ok..u hav done ur best..."


Ada kawan...dihantar kerja tempat lain...saya tak nak susahkan dia..ada yang saya sayang..kena ignore pulak...yang ada di sisi saya hanyalah siraj...Di sisi mereka saya luahkan perasaan..saya memang sgt2 bersyukur sbb Allah hadiahkan mereka pada saya..Mungkin Dia tahu saya perlukan siraj..maka siraj sentiasa menerangi hati saya..Bulan jadi saksi..





I.Allah lepas ni saya belajar...
belajar sayangkan orang..
tapi bukan seperi bayi kecil..
yang menangis selagi tak dapat apa yang dia nak...
tapi mengejar ukhuwwah seperti labah-labah
yang sedang membina sarangnya...
walaupun sarangnya sentiasa rosak dihanyut angin..
tapi ia tak pernah serik membina sarang baru..

Sayangkan orang..orang akan pergi...dia dah pergi..siraj pun akan pergi..tapi ukhuwwah itu saya harap sampai ke syurga...sebab apa yang saya tahu...kalau kita sayangkan orang tu sgt2...lama-lama kita akan benci..tapi kalau sayangkan orang tu kerana Allah..ianya membawa ke syurga hakiki..semoga saya sayangkan dia dan siraj bukan kerana apa-apa melainkan kerana Allah..saya akan lepaskan ikatan saya dan dia...kalau itu dapat mengejar redha Allah...saya kuatkan hati untuk lakukannya..Saya nak tulis jazakumullah khairan katheera pd sirajians..yang bersusah-payah bersama saya minggu nih..bersedih dan bersuka bersama..yang dengar rintihan perasaan saya..yang support sya tanpa jemu..sayang kalian keranaNya..x semua sirajians yang bca post nih tp klu dah baca tlg smpikan pd sirajians yang lain ye...



-I'm big big girl...
in a big big world...
its not a big big thing if u leave me..
but i do do will..
and i do do feel..miss u much...
miss u much....
-lyrics from Big Big Girl


Doakan saya jadi matang..doakan kejayaan saya mengajak anak-anak usrah saya kepada Allah..seterusnya bekerja untukNya..doakan hati saya kuat menghadapi mehnah-mehnah di jalan tarbiyyah yang saya lalui...semoga Allah redha dengan kita semua..



"Allah redha kepada mereka dan mereka pun redha kepadaNya.." (98:8)

0 comments:

Post a Comment

~~~TanaH~~~

~~~TanaH~~~
-kerana Logam asalnya Tanah-

Aminkan doa ini..

Ya Allah,



Sesungguhnya Engkau mengetahui hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta padaMu,telah bettemu dalam taat padaMu,telah bersatu dalam dakwah padaMu,telah berpadu dalam membela syariatMu,Kekalkanlah Ya Allah ikatannya.



Tunjukilah jalan-jalanNya.



Penuhilah hati-hati tersebut dgn cahayaMu yg x pernah kunjung malap.



Lapangkanlah dada-dada kami dgn limpahan iman kepadaMu dan indahnya bertawakal kepadaMu.



Hidupkanlah yaAllah,hati ini dgn makrifat kepadaMu.



Ya Allah,sekiranya Engkau mentakdirkan mati kepada kami,maka matikanlah kami dalam golongan para syuhada yg berjuang di jalanMu.



Engkaulah sebaik-baik pelindung dan sebaik-baik penolong.



Kabulkanlah ya Allah.Dan sampaikanlah salam kepada junjungan nabi kami,Muhammad saw kepada keluarga,para sahabatnya dan juga sampaikanlah salam.